Projekt “Leo leo”

20. 6. 2017 | Projekti

V letošnjem šolskem letu sva logopedinja Andreja Mlekuž in romska pomočnica Lilica Majer sodelovali v projektu založbe Malinc, “Leo leo”

Poglavitni cilj projekta je spoznavanje, uporaba in evalvacija strategij motiviranja za branje, kot jih je razvila, s skupino sodelavcev preizkusila ter zapisala španska mentorica branja, novinarka, bibliotekarka in poznavalka mladinske književnosti Montserrat Sarto (1919-2009). Poglavitna značilnost omenjenih strategij je, da temeljijo na igri in konstruktivizmu.

Bralno-motivacijske strategije:

♦  temeljijo na igri, izhajajo iz bralskega potenciala vsakega posameznega otroka in njegovega notranjega odziva na prebrano besedilo,
♦  postopno razvijajo razumevanje in užitek v samostojnem branju,
♦  temeljijo na dialoškosti in sprotni evalvaciji rezultatov dela, ki je odvisen od dinamike posamezne skupine,
♦  v delo v skupini so dejavno vključeni vsi otroci,
♦  mentor in/ali motivatorka branja je le usmerjevalec in posrednik.

Strategije so se zelo uveljavile v španskem govornem prostoru (v španskoameriškem okolju ga je močno podpiral IBBY), poznajo jih na Japonskem in Tajskem, v slovenskem prostoru pa so nove. Za potrebe zgodnjega učenja španščine in z upoštevanje specifike slovenskega prostora jih razvija dr. Barbara Pregelj, docentka za književnost na Fakulteti za humanistiko Univerze v Novi Gorici, kjer med drugim poučuje in raziskuje literarno interpretacijo ter mladinsko književnost.

Letos smo  skupaj z romskimi učenci prebrali dve zgodbi Jona ima veliko težavo in Jona v stiski avtorja Juana Kruz Igerabide. Z uporabo različnih strategij smo spoznavali glavnega junaka, se zelo zabavali in zraven tudi ustvarjali. Skupaj z romsko pomočnico in učenci smo prevedli motivacijsko pesem Roke tudi v romščino. Vse svoje izdelke, risbe smo poslali založbi Malinc. Za sodelovanje smo prejeli priznanja in pisane zapestnice.

Komaj čakamo novega šolskega leta, ko bomo prebirali nove zgodbe.

romska pomočnica, Lilica Majer

Skip to content