Šolski EKO vrt

22. 12. 2015 | Projekti

Celoletni šolski projekt ŠOLSKI EKO VRT, vodja Valerija El Habashy.

PROGRAM DELA ŠOLSKEGA VRTA

V šolskem letu 2015/16 bomo nadaljevali z delom na šolskem vrtu. Vključevali bomo praktično delo v ustrezne vsebine letnih delovnih načrtov pri pouku SPO, NAR, IZV, TIT, GOS, RAS, DVZ, SPP.

  1. V letošnjem letu bi vsi učenci v oktobru zasadili tulipan v šolski akciji » Posadimo 45 tulipanov«.
  2. S pomočjo hišnika bi učenci PP3 (Tomaž, Edvin, Timotej) in IZV (Miha, Joži, Tim) pripravili zemljo okrog jablan v senčnem delu vrta.
  3. V zemljo bi vsak učenec zasadil eno tulipanovo čebulico, ki bi jo prinesel od doma.
  4. Čebulice bi zbirali zadnji teden v septembru pred poukom v učilnici PP3 na šolski stojnici.
  5. Medtem bi učenci s hišnikom zrahljali zemljo ter v sončnem oktobrskem dnevu bi sledila zasaditev čebulic.
  6. Kdor bo uporabljal šolsko kuhinjo in imel pri tem biološke odpadke, naj jih učenci zberejo v pripravljen koš. Učitelj se lahko pogovori z učenci o tem, kaj v tak koš sodi in ga pa opravljeni dejavnosti izprazni na kompostni kup.
  7. Po dogovoru z ravnateljico bodo učenci IZV odstranili plastičen, polomljen kompostnik in pripravili kup. Zanj bodo skrbeli še učenci PP3, ki bi bili v letošnjem letu kar največ vpeti v delo na vrtu.
  8. Učitelj tehnike, hišnik in starejši učenci bi pripravili okvir iz desk za kompostni kup.
  9. Vsak oddelek bi pripravil še pekač krhljev, ki bi nas razveselili v veselem decembru.
  10. Medsebojni dogovor za kuhinjo, saj postopek ni končan v enem dnevu, bi bil potreben med učitelji.
  11. Prav tako bi vsi učenci skrbeli za krmljenje ptic v zimskem času. Učilnice, ki imajo okenske police bi lahko slednje uporabili za postavitev krmilnic, ostali pa v zunanji učilnici, šolski terasi, na jablani,…Kdor želi lahko dobi še ptičje pogače, saj smo jih lani pripravili v okviru IZV so štiri še ostale.
  12. Vsi učenci bi si okrasili svojo blazino za rabo v zunanji učilnici in na prireditvah v telovadnici. Šivale bi Valerija, Jožica G. in Irena B., morda bi poskusili še dekleti Nataša in Neža na šolski šivalni stroj vodeno in s pomočjo. Lani smo v PP3 že začeli z okroglimi blazinami.
  13. V okviru pouka LUM bi pred GU v oktobru okrasili buče, jih izdolbli… in z njimi okrasili notranjost šole ter vhod.
  14. Nekatere konzervirane izdelke bi lahko ponudili na bazarju:       marmelada, suha in sveža vegeta, mezga, jabolčni sok, čajne mešanice, dišavne blazinice, naravna mila, smrekovi vršički v sirupu, potiskani prtiči,…

ZADOLŽITVE 1.,2., 4. razred

  • poskrbijo za spravilo visoke grede in zastirko- NAR, SPO
  • spoznajo se s kompostnikom in ga pravilno polnijo – NAR, SPO
  • v sklopu pouka SPO in NAR vzgojijo sadike paradižnikov, kumar in buč
  • seznanijo se z zelišči in pripravijo vsak svojo čajno vrečko za bazar ODS, DRU
  • v spomladanskem času skrbijo za visoko gredo, sadike, zastirko in zalivanje v okviru pouka SPO, NAR in ODS
  • priprava krhljev – ODS, SPO, NAR
  • vse leto ločujejo odpadke v oddelku, skrb razrednika in dežurnega učenca ODS

ZADOLŽITVE 3.,6. razred

  • skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
  • sejejo seme zelja, majarona in bazilike v oddelku- SPO, NAR
  • zelenjavne sadike- zelja in kolerabe posadijo na vrt, bazilike med paradižnike v visoki gredi – ODS
  • ločevanje bioloških odpadkov v kuhinji- GOS
  • priprava krhljev – GOS, ODS
  • zalivanje okrasnih cvetlic v knjižnici 1x tedensko 6. R – ODS

ZADOLŽITVE 5. razred

  • v dogovoru z ostalimi učitelji kosijo travo na šolski zelenici –ODS, NAR
  • skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku – ODS
  • skrbijo za okrasno grmičje ob zunanji učilnici – NAR, ODS
  • poskrbijo za grabljenje in polnjenje kompostnega kupa s travo – NAR, DRU, ODS
  • priprava krhljev – GOS, ODS

ZADOLŽITVE 7.,8. 9. razred

  • učenci skrbijo samostojno za ločevanje odpadkov pri pouku in šolski malici
  • uporabijo konzervirano zelenjavo pri pouku GOS in šivajo dišavne blazine
  • pripravijo sok iz jabolk in korenja – IZV
  • skuhajo marmelado iz jabolk, grozdja in jagod – IZV
  • skuhajo paradižnikovo mezgo – IZV
  • pripravijo suho vegeto – IZV
  • pripravijo vrečke za čajne mešanice – TIT
  • pripravijo označevalne table za vrt – TIT
  • pripravijo nalepke za izdelke – TIT
  • posadijo krompir in koruzo ter posejejo korenje ter peteršilj

ZADOLŽITVE PP1

  • skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
  • poskrbijo za ustrezno zalita korita pred vhodom v šolo in jesensko zasaditvijo
  • obtrgujejo dišavnice za čajne mešanice in jih sušijo
  • okrasijo buče v oktobru

ZADOLŽITVE PP2

  • skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
  • opazujejo ptice na zunanji terasi
  • presadijo peralgonije in napolnijo korita z jesensko zasaditvijo
  • vzgojijo nove sadike peralgonij in jih posadijo v cvetlična korita
  • skrbijo za cvetje pozimi
  • posejejo okrasno cvetje na vrt
  • opazujejo žuželčji hotel in ga narišejo

ZADOLŽITVE PP3

  • skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
  • opazujejo in hranijo ptice stalnice s ptičjo pogačo
  • skrbijo za spravilo in zasaditev visoke grede
  • pripravijo svežo vegeto
  • skuhajo marmelado iz korenja in jabolk
  • poberejo in posušijo pehtran
  • pripravijo vrečke za posušen pehtran
  • vzgojijo nove sadike okrasnih cvetlic
  • poberejo buče in pripravijo dekoracijo vetrolova šole

Program pripravila učiteljica IZV- Valerija El Habashy