IZKUSTVENO UČENJE NARAVOSLOVJA IN DRUŽBOSLOVJA

Kako učne vsebine približati učencem na čim bolj zanimiv način je vsakdanji izziv vsakega učitelja. V moderni dobi digitalizacije, ko je vsaka informacija dosegljiva zgolj s pritiskom na tipko ali z nekaj drsanja s prsti po telefonu, še toliko težje. Ampak na »Ljubotu« staknemo glave in poskušamo.

Med svojimi vrstami imamo učiteljico Natašo, ki goji posebno ljubezen do zemlje, kamenin, vesolja in še česa, saj je geologinja. Kaj to je, zakaj je to postala in kaj pomeni, ko nekoga to področje zares z žarom pritegne, smo spoznavali z njeno pomočjo pri pouku družboslovja in naravoslovja v 8. razredu. Sicer učiteljica pomaga pri usvajanju učne snovi, če se kje zatakne ali spodrsne. Tokrat pa nas je zanimalo, kaj geolog sploh počne za razliko od arheologa? Sposodili smo si mikroskop pri prijazni biologinji sosednje šole in se podali v kuhinjo. Zakaj tja, se najbrž sprašujete? Poglejte slike in videli boste delujočo maketo vulkana. Potrebujete pesek, sodo, kis, malo barve in to je to- vulkan na pultu bruha lavo, v notranjosti je magma, tektonske plošče so se premaknile, magma je bruhnila, iz kraterja se vali lava po pobočju vulkana. Pepela in vročih kamenin sicer ni bilo, pa vendar smo si lažje predstavljali, kako vulkan zgleda in deluje. Brez spleta seveda ne gre – ogledamo si posnetek in opazujemo ter poslušamo z odprtimi ušesi in velikimi očmi: nastanek in gubanje gorovij, oblikovanje celin…Potipamo košček lave iz vulkana Etna – spomin iz študentskih časov in potepanj po Italiji. Škatla dragocenih krhkih fosilov nas ni pustila ravnodušnih. Nekatere školjke so še vedno enake kot pred milijoni let! Skrivnostni svet očem nevidnih bitij, snovi in materialov smo opazovali z mikroskopom. Čebelja noga s povečanimi dlačicami je kar grozljiva. Fižolov strok je podoben dragocenemu diamantu, v kapljici vode iz vodnega zbiralnika mrgoli drobcenih bitij.  V kapljici vode, v kateri je bila namočena tisa, ni bilo življenja, kar nam je dokazalo, da je res strupena.  Učiteljica je še razložila pomen povečav, uporabo mikroskopa, način osvetlitve preparata, že pripravljene preparate s kristali soli, sladkorja in kamenin.

Zagotovo bomo še kakšno uro pouka pripravili kako drugače. In komaj čakamo! TUKAJ si lahko ogledate fotografije našega izkustvenega učenja.

Zapisala učiteljica Valerija